16 دسامبر

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی : درون بینی صفحه عمود نازکی که مانند ستون چادر عمل می کند، به نام سپتوم وجود دارد.

یعنی بینی با وجود این صفحه پا برجا است.

در کسانی که دچار انحراف بینی هستند، این صفحه یا تیغه (سپتوم) انحراف داشته، موجب بسته شدن یک یا هر دو حفره بینی شده و فرد را دچار مشکلات عدیده تنفسی می کند.

به وسیله عمل جراحی انحراف بینی می توان این مشکل را حل نمود.

عمل انحرافی بینی ، یک نوع عمل درمانی است.

به همین دلیل بیمه هزینه های مربوط به آن را تقبل می کند.

جراحی انحراف بینی

انحراف بینی و سردرد

انحراف بینی می تواند بر سینوزیت اثر داشته باشد.

بطوریکه می تواند باعث افزایش ایجاد یا شدت سینوزیت بشود.

همانطور که می دانید در ابتدا ازسینوس ها، ترشح هایی بر اثر سینوزیت ، وارد بینی شده و سپس به داخل گلو می رود.

انحراف بینی موجب بسته شدن راه سینوس ها شده و در عملکرد آن ها اختلالاتی ایجاد می کند.

در این حالت، ترشح هایی که می بایست از درون سینوس ها بیرون آید در داخل آن می ماند.

تجمع و انباشته شدن این ترشح ها، باعث ایجاد سینوس یا افزایش شدت آن می شود.

عوارض عمل انحراف بینی

در صورتی که پزشک مهارت، تخصص و تجربه لازم را در زمینه جراحی انحراف بینی نداشته باشد، ممکن است عوارضی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در بیمار ظاهر شوند.

• باقی ماندن علائم انسداد بینی
  • بی حسی در بینی و دندان ها
  • سندروم شوک توکسیک
  • نشت مایع مغزی نخاعی
  • سوراخ شدگی سپتوم

به همین دلیل انتخاب بهترین جراح انحراف بینی ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

با مراجعه به بخش گالری سایت و صفحه رسمی اینستاگرام سرکار خانم دکتر آذری، جراح بینی اصفهان ، می توانید نمونه کار انحراف بینی شان را مشاهده فرمایید.

عمل انحراف بینی با لیزر

مشکلات مربوط به انحراف بینی را با لیزر نمی توان رفع کرد و تنها راه درمان آن انجام عمل جراحی انحراف بینی می باشد.

بدیهی است که تبلیغاتی مانند درمان انحراف بینی در خانه نیز کاربردی نبوده و از نظر علمی، بی پایه و اساس است.

طول درمان عمل انحراف بینی

همان گونه که گفتیم درمان انحراف بینی فقط با انجام جراحی انحراف امکان پذیر است.

در مورد علائم انحراف بینی در نوزادان ،می توانید از مقاله های مربوطه موجود در سایت، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.