14 سپتامبر

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی : درون بینی صفحه عمود نازکی که مانند ستون چادر عمل می کند ، به نام سپتوم وجود دارد. یعنی بینی با وجود این صفحه پا برجا است. در کسانی که دچار انحراف بینی هستند ، این صفحه یا تیغه ( سپتوم ) انحراف داشته ، موجب بسته شدن یک یا هر دو حفره بینی شده و فرد را دچار مشکلات عدیده تنفسی می کند جراح بینی به وسیله عمل جراحی انحراف بینی می تواند این مشکل را حل کند.

انحراف بینی و سردرد

انحراف بینی می تواند بر سینوزیت اثر داشته باشد. بطوریکه می تواند باعث افزایش ایجاد یا شدت سینوزیت بشود. همانطور که می دانید در ابتدا ازسینوس ها ، ترشح هایی بر اثر سینوزیت ، وارد بینی شده و سپس به داخل گلو می رود.

انحراف بینی موجب بسته شدن راه سینوس ها شده و در عملکرد آن ها اختلالاتی ایجاد می کند. در این حالت ، ترشح هایی که باید از درون سینوس ها بیرون آید در داخل آن می ماند. تجمع و انباشته شدن این ترشح ها ، باعث ایجاد سینوس یا افزایش شدت آن می شود.

عوارض عمل انحراف بینی

عمل انحراف بینی ، روشی ایمن به منظور اصلاح انحراف تیغه سپتوم ، می باشد که انجام آن ، خطر و عوارض خاصی را در پی ندارد ؛ مگر اینکه توسط پزشک بی تجربه ، انجام گیرد ؛ بنابراین ، جهت جلوگیری از بروز عوارض ناشی از جراحی انحراف بینی و همچنین دستیابی به نتایج مطلوب از آن ، در انتخاب پزشک بسیار دقت کرده و یکی از بهترین ها را برگزینید.

در صورتی که پزشک مهارت ، تخصص و تجربه لازم را در زمینه جراحی انحراف بینی نداشته باشد ، ممکن است عوارضی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در بیمار ظاهر شوند.

• باقی ماندن علائم انسداد بینی
  • بی حسی در بینی و دندان ها
  • سندروم شوک توکسیک
  • نشت مایع مغزی نخاعی
  • سوراخ شدگی سپتوم

به همین دلیل انتخاب بهترین جراح انحراف بینی ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

با مراجعه به بخش گالری سایت و صفحه رسمی اینستاگرام سرکار خانم دکتر آذری ، جراح بینی اصفهان ، می توانید نمونه کار انحراف بینی شان را مشاهده فرمایید.

عمل انحراف بینی با لیزر

مشکلات مربوط به انحراف بینی را با لیزر نمی توان رفع کرد و تنها راه درمان آن انجام عمل جراحی انحراف بینی می باشد.

بدیهی است که تبلیغاتی مانند درمان انحراف بینی در خانه نیز کاربردی نبوده و از نظر علمی، بی پایه و اساس است.

طول درمان عمل انحراف بینی

همان گونه که گفتیم درمان انحراف بینی فقط با انجام جراحی انحراف امکان پذیر است. در مورد علائم انحراف بینی در نوزادان ، می توانید از مقاله های مربوطه موجود در سایت ، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

عمل انحراف بینی و زیبایی همزمان

انجام عمل انحراف بینی و زیبایی به طور همزمان ، این مزیت را دارد که بیمار تنها یک دوره نقاهت و بهبودی را پشت سر می گذارد و علاوه بر آن نه تنها انحراف تیغه میانی بینی بیمار برطرف می شود ؛ بلکه ایرادات موجود در فرم ظاهری بینی وی نیز رفع می شود.

در بعضی از موارد در حین عمل انحراف بینی ، بخشی از غضروف بینی بیمار خارج می شود ؛ حال در مقابل در برخی از موارد جراح بینی در حین انجام جراحی زیبایی بینی به تقویت ساختار غضروفی بینی می پردازد ، در صورتی که این دو جراحی همزمان انجام گیرند از آن غضروف می توان برای تقویت سختار غضروفی بینی استفاده کرد ، در غیر این صورت جراح بینی مجبور به استفاده از غضروف نواحی گوش یا دنده می گردد.

مدت زمان عمل انحراف بینی

مدت زمان مورد نیاز به منظور انجام عمل انحراف بینی در افراد ، با توجه به میزان ناهنجاری های آن ها متفاوت می باشد ؛ اما در حالت کلی ، گفته می شود عمل انحراف بینی 1 الی 2 ساعت ، به طول می انجامد.

درد عمل انحراف بینی

از رایج ترین سوالات افراد در رابطه با عمل انحراف بینی ، باید به پرسش ذیل اشاره کنیم :

آیا جراحی انحراف بینی دردناک است ؟

عمل جراحی انحراف بینی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ؛ بنابراین ، افراد در حین انجام آن ، درد را احساس نخواهند کرد ؛ در رابطه با احساس درد در دوران نقاهت عمل انحراف بینی نیز باید ذکر کرد که بسیار خفیف می باشد ؛ به طوری که با مصرف مسکن ، تسکین می یابد.

بعد از عمل انحراف بینی چه باید کرد ؟

• بلافاصله پس از عمل بینی باید از مصرف مواد غذایی سفت خودداری شود و رژیم غذایی با مواد غذایی آبکی شروع شود ؛ با گذشت زمان می توان غذاهای سفت تر را در رژیم غذایی قرار داد.
  • مصرف برخی از داروها که سبب بروز اختلال در انعقاد خون می شوند ، تا مدتی پس از عمل بینی توصیه نمی شود.
  • نمک و ادویه دو عاملی هستند که مصرف آن ها منجر به افزایش تورم ناشی از عمل بینی می شود ، به همین علت به افرادی که دوران نقاهت جراحی بینی را سپری می کنند ، توصیه می شود تا مدتی این دو مورد را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

پس از انجام جراحی بینی ، خوابیدن بر روی شکم و پهلو منجر به وارد شدن فشار به بینی می شود ؛ به همین علت توصیه می شود تا مدتی پس از جراحی بینی از خوابیدن بر روی پهلو و شکم اجتناب شود ؛ علاوه بر آن قرار دادن دو بالش در زیر سر و ساختن زاویه 30 درجه در حین خواب و استراحت ، تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل بینی دارد.

بهترین جراح انحراف بینی

دکتر شبنم آذری ، جراح و متخصص گوش ، گلو و بینی ، جراح سر و گردن و جراح پلاستیک بینی و صورت یکی از بهترین ها در زمینه عمل بینی و جراحی انحراف بینی می باشند ؛ جهت مشاهده نمونه کارهای ایشان می توانید به صفحه اینستاگرام و گالری تصاویر سایت مراجعه نمایید.

هزینه جراحی انحراف بینی چقدر است ؟

دکتر شبنم آذری ، در رابطه با هزینه جراحی انحراف بینی ، اینگونه می گویند :

اطلاع از هزینه نهایی جراحی انحراف بینی ، نیازمند مراجعه به پزشک و قرارگیری تحت معاینه می باشد ؛ بنابراین ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره به پزشک مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرید.