18 نوامبر

جراحی سر و گردن

جراحی سر و گردن : عروق و غدد لنفاوی یکی‌ از اعضا و بافتهای مهم در سر و گردن هستند که بطور وسیع در این ناحیه پراکنده اندو نقش مهمی‌ در دفاع بدن در مقابل عفونتها و سرطانها دارند.

سر و گردن نواحی حساسی هستند و وجود هر گونه مشکل طولانی مدت در این نواحی می تواند علامتی از بیماری مهمی چون سرطان های سر و گردن باشد.

متخصصان گوش، گلو، بینی و سر و گردن می توانند با بهره گیری از تجهیزات به روز و پیشرفته و با بکارگیری تخصص، مهارت و تجربه خود بیماری های مربوط به سر و گردن را کنترل و درمان نمایند.

در صورتی که در خوردن با دشواری و مشکل مواجه بوده یا علائمی همچون درد سینوس، گلو دردهای شدید یا دشواری در حرف زدن داشتید و این مشکلات در مدت کوتاهی رفع نشد، می بایست به یک متخصص گوش و حلق و بینی و سر و گردن خوب جهت معاینه مراجعه نمایید.

جراح سر و گردن با استفاده از امکانات پیشرفته ، مشکلی که وجود داشته باشد را تشخیص می دهد و با بهترین روش آن را درمان می کند، در برخی موارد برای درمان مشکلات موجود می بایست جراحی سر و گردن انجام شود.

با تحقیق می توانید بهترین جراح سر و گردن را انتخاب کنید و برای معاینه مراجعه نمایید.

جراحی سر و گردن

انواع بیماری های سر و گردن:

• التهاب ها و عفونت ها
  • تومورهایی که در نواحی سر و گردن وجود دارند و اگر در مراحل اولیه درمان نشوند منجر به به وجود آمدن سرطان های سر و گردن می شوند.
  • بر اثر ضربه محکم و حادثه نیز در نواحی سر و گردن مشکلاتی به وجود می آید.
  • برخی از افراد نیز به دلیل اختلالات مادرزادی دچار بیماری های سر و گردن می شوند.

نکاتی در ارتباط با تومورهای سر و گردن:

1. استعمال دخانیات و مشروبات الکلی یکی از مهم ترین دلایل بروز سرطان است اما دلایل دیگری چون ارث ، سابقه اشعه درمانی ، ویروس HPV و غیره نیز می توانند زنگ خطری برای مبتلا شدن به تومورهای سر و گردن می باشند .
  2. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ، امکان ابتدا به سرطان سر و گردن را تا ۷ برابر افزایش می دهند .
  3. بنابراین زندگی به سبک سالم می تواند مهم ترین عامل جلوگیری از بروز سرطان های دهان و حنجره باشد .
  4. بسیاری از افراد بر این باورند که توده زمانی خطرناک است که با درد همراه باشد اما هر گونه توده قابل لمس ، بدون در نظر گرفتن حس درد یا عدم حس درد ، باید مورد بررسی قرار گیرد .

چهارده − 10 =