17 سپتامبر

جراحی سر و گردن

جراحی سر و گردن : عروق و غدد لنفاوی یکی‌ از اعضا و بافتهای مهم در سر و گردن هستند که بطور وسیع در این ناحیه پراکنده اندو نقش مهمی‌ در دفاع بدن در مقابل عفونتها و سرطانها دارند.

سر و گردن نواحی حساسی هستند و وجود هر گونه مشکل طولانی مدت در این نواحی می تواند علامتی از بیماری مهمی چون سرطان های سر و گردن باشد.

متخصصان گوش، گلو، بینی و سر و گردن می توانند با بهره گیری از تجهیزات به روز و پیشرفته و با بکارگیری تخصص، مهارت و تجربه خود بیماری های مربوط به سر و گردن را کنترل و درمان نمایند.

جراحی سر و گردن

در صورتی که در خوردن با دشواری و مشکل مواجه بوده یا علائمی همچون درد سینوس، گلو دردهای شدید یا دشواری در حرف زدن داشتید و این مشکلات در مدت کوتاهی رفع نشد، می بایست به یک متخصص گوش و حلق و بینی و سر و گردن خوب جهت معاینه مراجعه نمایید.

جراح سر و گردن با استفاده از امکانات پیشرفته ، مشکلی که وجود داشته باشد را تشخیص می دهد و با بهترین روش آن را درمان می کند، در برخی موارد برای درمان مشکلات موجود می بایست جراحی سر و گردن انجام شود.

با تحقیق می توانید بهترین جراح سر و گردن را انتخاب کنید و برای معاینه مراجعه نمایید.

انواع بیماری های سر و گردن:

• التهاب ها و عفونت ها
  • تومورهایی که در نواحی سر و گردن وجود دارند و اگر در مراحل اولیه درمان نشوند منجر به به وجود آمدن سرطان های سر و گردن می شوند.
  • بر اثر ضربه محکم و حادثه نیز در نواحی سر و گردن مشکلاتی به وجود می آید.
  • برخی از افراد نیز به دلیل اختلالات مادرزادی دچار بیماری های سر و گردن می شوند.

نکاتی در ارتباط با تومورهای سر و گردن:

1. استعمال دخانیات و مشروبات الکلی یکی از مهم ترین دلایل بروز سرطان است اما دلایل دیگری چون ارث ، سابقه اشعه درمانی ، ویروس HPV و غیره نیز می توانند زنگ خطری برای مبتلا شدن به تومورهای سر و گردن می باشند .
  2. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ، امکان ابتدا به سرطان سر و گردن را تا ۷ برابر افزایش می دهند .
  3. بنابراین زندگی به سبک سالم می تواند مهم ترین عامل جلوگیری از بروز سرطان های دهان و حنجره باشد .
  4. بسیاری از افراد بر این باورند که توده زمانی خطرناک است که با درد همراه باشد اما هر گونه توده قابل لمس ، بدون در نظر گرفتن حس درد یا عدم حس درد ، باید مورد بررسی قرار گیرد .

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

همانطور که گفته شده ناحیه سر و گردن ، بسیار حساس می باشد و در صورت بروز بیماری در این نواحی باید بسیار با دقت عمل کرده به همین دلیل بیماران باید جهت انتخاب دکتر بسیار دقت کنند ؛ دکتر شبنم آذری ، بهترین دکتر سر و گردن می باشند شما جهت آشنایی بیشتر و اطلاع از سوابق پزشکی ایشان می توانید به قسمت درباره دکتر سایت مراجعه کنید.

جراحی سر و گردن

با انجام جراحی سر و گردن ، می توان بسیاری از مشکلات را بر طرف کرد که برخی از آن ها عبارت اند از :

• برخی از بیماری های گوش همانند عفونت گوش ، سرطان ، مشکلات مربوط به شنوایی و غیره
  • رفع ایرادات ژنتیکی نواحی سر و گردن
  • جراحی زیبایی و درمانی بینی
  • تومور سر و گردن

تومورهای سر و گردن ، معمولا در نواحی سینوس ها ، بینی ، لب و دهان ، گلو و حنجره ایجاد می شوند.

بسیاری از بیماری های سر و گردن ، در اثر وجود عفونت ، اختلالات ژنتیکی ، وارد شدن ضربه به سر و غیره ایجاد می شوند.

همانطور که گفته شد موارد بسیار زیادی در ایجاد تومور های سر و گردن ، تاثیر گذار هستند که به آن ها اشاره شده است اما در برخی از مواقع نیز علت موارد ذکر شده تاثیری در ابتلا به این بیماری ندارند.

تومورهای سر و گردن ، به دو دسته تومورهای خوش خیم و بد خیم تقسیم می شوند.

در صورت عدم تشخیص و درمان تومور های خوش خیم ، آن ها تبدیل به تومور های بد خیم سرطانی می شوند و درمان را با مشکل رو به رو می کنند .

انواع تومور های خوش خیم ، عبارت اند از : توده های چربی ، توده های التهابی ، توده های ژنتیکی و غیره.

وجود برخی از توده های بد خیم ، منجر به بیماری هایی هم چون سرطان تیروئید ، سرطان غدد بزاقی و غیره می شود.

در صورتی که تومور سر و گردن ، به موقع تشخیص و درمان شود ؛ احتمال بهبود بیماری وجود خواهد داشت.

علائم تومور سر و گردن

در صورتی که افراد شاهد تغییراتی هم چون تغییر صدا ، احساس درد در گلو ، ایجاد تغییر در سطح پوست ، احساس وجود غدا در پشت یا جلو گردن ، احساس وجود غده در دهان ، احساس درد در ناحیه گوش ، بالا آوردن خون و غیره بودند باید سریعا به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند.

دو × 1 =